Hjem » Hvilke øvelser forbrænder flest kalorier?

Hvilke øvelser forbrænder flest kalorier?

Hvilke øvelser forbrænder mest fedt?

Hvilke øvelser forbrænder flest kalorier?

Hvis dit mål er at forbrænde så mange kalorier som muligt, ville det umiddelbare svar fra mange være løb. 

Men hvis løb ikke er din ting, er der mange andre ligeså kalorieforbrændende øvelser som HIIT-træning, sjipning og svømning. Det vigtigste når det kommer til at forbrænde kalorier er at du vælger nogle øvelser som du kan lide. 

Hvor mange kalorier du forbrænder afhænger af flere faktorer, herunder:

varighed af træning
tempo
intensitet
din vægt og højde
Generelt jo mere du vejer, jo flere kalorier forbrænder du under fysisk aktivitet.

Bedste øvelser til at forbrænde fedt

VI har samlet en liste med de øvelser og træninger som forbrænder aller flest kalorier. Disse øvelser forbrænder flest kalorier i timen. Husk, at de anførte kalorier er et skøn. Din nøjagtige kalorieforbrænding afhænger af faktorer som intensitet, varighed og din vægt.

High Knee Running

High Knee Running eller Høj knæ løb er en kraftig cardio træning. Øvelsen hæver din puls, mens den samtidig styrker din underkrop. Som en træning med høj intensitet er løb med høj knæ nyttigt til forbrænding af mange kalorier på kort tid.

Med denne øvelse forbrænder du ca. 240-350 kalorier på 30 minutter. 

Sådan udfører du high knee running:


Kør på plads, mens du løfter dine knæ så højt som muligt.
Pump hurtigt dine arme op og ned.

Svømmning

Svømning er en træning der forbrænder energi, mens den forbedrer muskelstyrke, blodgennemstrømning og lunge- og hjerte kapacitet. Tredive minutter moderat svømning forbrænder omtrent det samme antal kalorier som 30 minutters jogging.

Svømning er dog mindre stressende på kroppen. Det kan være en passende øvelse, hvis du har fælles problemer eller begrænset mobilitet. 

Svømning forbrænder mellem 200-300 kalorier på 30 minutter. 

For at øge din kalorieforbrænding kan du svømme i baner og have fokus på tid, for at presse dig selv. 

Sprint

Generelt er løb den bedste kalorieforbrændende øvelse. Men hvis du ikke har tid nok til at løbe, kan du forkorte din træning til højintensive sprints. Din krop vil hurtigt forbrænde mange kalorier, men kan også være utrolig hårdt for mange. 

Sprint er en af de øvelser der forbrænder absolut flest kalorier. På 30 minutter forbrænder man ca. 500 kalorier, men for de fleste víl det være umuligt at opretholde en sprint i mere end et par minutter. 

Inden du sprinter, skal du sørge for at varme godt op i kroppen, ved fx løb og gang. 

At gå er den enkleste måde at forbrænde kalorier derhjemme. Det er også ideelt, hvis du kommer dig efter en skade. Du kan gøre det hvor som helst og når som helst. 

Ved at gå forbrænder du ca. 100-300 kalorier hver halve time. 

For mange kan det at gå være en fantastisk mulighed for at leve et sundere liv. 

Løb

Løb er en fantastisk øvelse og træning til forbrænding af kalorier, forbedring af fleksibilitet og øget udholdenhed. Da løb ikke kræver noget udstyr, kan det udføres hvor som helst i alt slags terræn. 

Ved løb forbrænder man ca. 10-15 kalorier i minuttet svarende til ca. 250-500 kalorier på 30 minutter. 

Jo hurtigere du løber, jo flere kalorier forbrænder du i Minuttet. Terrænet kan også have en stor betydning for antallet af kalorier som man forbrænder.

Jumping Jacks

Jumping jacks er en basal konditionstræning, der hæver din puls. Med denne øvelse får du aktiveret hele kroppen. Du har heller ikke brug for meget plads til at jumping jacks, så det er nemt at lave derhjemme.

Ved denne øvelse forbrænder man ca. 10 kalorier i minuttet.  Svarende til ca. 300 kalorier hver halve time. 

Sådan udfører du jumping Jacks:

  1. Stå med fødderne sammen. Placer dine arme ved dine sider.
  2. Hop med dine ben i skulderbredde fra hinanden. Løft dine arme over hovedet.
  3. Gentag efter behov. Jo flere du laver, jo flere kalorier forbrænder du.