Hjem » Hvordan bygger man hurtigt muskel?

Hvordan bygger man hurtigt muskel?

Bulking

Hvordan bygger man mest mulig muskel?

Er du typen der vil bygge absolut mest mulig muskel og masse, så er bulk vejen frem. Vil du stå skarpt, muskuløst og med six-pack til sommer så følg med her.

Mest mulig muskel

Hvis du er typen er der er klar til at give den lidt ekstra og vil opnå mest mulige gains på kort tid så er bulking vejen frem.

Ved bulking til forskel fra “lean bulk” handler det om at få så meget protein som overhoved muligt. Du indtager også en del ekstra kalorier som giver der ekstra energi og ydelse i din træning. 

Træningsformerne er meget ens med “lean bulk” og variere meget fra person til person, efter hvad man kan lide. Men som hovedregel 2-3g protein pr. pr. kg kropsvægt. 

Kosten er altså altafgørende for hvor langt du kan komme med din træning og er afgørende for din progression. 

Ved bulking er det næsten umuligt at undgå proteinpulver grundet det høje protein behov andre supplementer som kreatin er også et must få at få flest mulige gains af din træning. 

Fordele ved bulking

Fordele

Fordelene ved bulking fremgangsmåden frem for “lean bulk”. 

Muskel

Ved bulking opbygger du den absolut maksimale mængde muskel muligt. Sigt efter 10-20% over dit ligevægtsindtag, for ikke at tage for meget fedt på, men i stedet muskelmasse.

Spis mere

For mange kan bulking være en nemmere og federe oplevelse da man har meget friere rammer med kalorieindtaget. Pas dog på med at spise mere end 10-20% over dit ligevægtsindtag, for at holde fedtprocenten nede. 

Største

Bulking er til dig der vil have det største bryst eller røv som skiller sig ekstra ud fra mængden på stranden. 

Spis hvad du vil

Ved bulking kan du i meget større grad spise hvad du vil, det er dog ikke ensbetydende med at din kost udelukkende skal bestå af junkfood, find i stedet sundere alternativer. For mange kan chokoladen fx skiftes ud med en lækker protein grød med chokolade proteinpulver